29 juni 2009

Rastsvamel.

Sitter på jobbet och pustar i värmen. Helt otroligt väder, nu skulle man haft semester! Men livet är som det är, och i höst har jag kanske två veckor att plocka ut :) Najs, och mycket bättre om Robin ändå är ledig och mitt uppe i sitt jobbsökande. Då kanske vi kan resa, för alla våra sparade pengisar. Vi satsar på att minst kunna lägga undan 40.000 den här sommaren, och alternativen är ganska många på vart man kan stoppa monetasen. En kandidat vore att sätta in pengarna på billånet, och då i princip bli av med hela lånet. Jättenyttigt, men jäääääättetråkigt. Roligare kan man väl ha? Ett annat alternativ på listan, vore då att resa. Mycket bättre, tycker jag som gillar att ha roligt. Men hösten då? det vettigaste vore kanske bara att spra pengarna, vi vet ju inte när Robin blir anställd igen. Men att bara leva upp pengarna, neeej vad trist. Det har vi gjort en gång (levt upp våra sparpengar och betalat räkningar alltså), och vidare skoj är det inte. Men, min kloka pappa har rätt. En buffert är alltid bra och ha.
Jaja, sommaren är lång så det är inte något som måste bestämmas nu.

Ikväll kommer mamma med en liten rokoko-byrå till mig, som hon ropat in på en internetauktion på Göteborgs Auktionsverk :) Jippi! Jättefin, men den måste ju ställas någonstans också. I mitt framtida hus skall den få tjäna som sminkbord, kommer bli prima. Återkommer med bilder ikväll.

Nu suger det i "kaffetarmen", och jag borde kanske ta mig för något. Även om värmen stryper de bästa insiativ. Skall ta ciao'en hem vid 14:00, och köpa någon liten bulle på vägen. Hoppas min mamma vill fika med mig, när hon kommer med byrån ikväll.

puss, luutra

Inga kommentarer: