9 juni 2009

You spinning my head right round, right round <3

Oj vad jag hade svårt att sova inatt :( Har varit så varje gång Robin har åkt, och det är första natten. Klockan 10 åkte min syster hem, efter att spenderat kvällen här, kollat på Weed's och ätit våfflor. Yummie. Skall avverka resten av säsong 2 nu ikväll tänkte jag.
I alla fall, så gick jag och la mig strax efter klockan tio, och vände och vred på mig säkert fram till halv ett, ett. Segt. Det är ju ännu svårare nu, när det är så himla ljust ute. Det är ju fortfarande inte riktigt mörkt vid 12! Man får vara glad för att man inte bor i Norrland :)
Gick upp strax innan 6 imorse, och kände mig märkligt pigg efter att ha sovit så lite som jag hade gjort. Duschade och gjorde mig i ordning, och cyklade sedan iväg till jobbet där jag idag fått gjort massor som legat och samlats på hög. Härligt!
Nu känns det helt okej att Robin åkt, nu när den värsta ångesten lagt sig. Vi pratade lite på telefon igårkväll, och jag håller med dig älskling. Det känns faktiskt lite tungt när du kommer hem, bara för att man vet om att du snart skall åka igen :)
Imorgon kommer han hem över natten i alla fall, han jobbar dag nu den här veckan och går sedan på i helgen med nattpass, och då blir det verkligen inget komma hem. Så det blir nog bra, jag har varit hemma hos mamma och stulit lammfärs och tänker imorgon bjuda på riktigt god spaghetti & köttfärssås.

Med moppen går det trögt (nästan lika trögt som det går med cykel för tillfället.....), pratade med verkstaden igår och hoppsan! Det var visst lite allvarligare än vad jag hade trott. Variatorkåpan var paj, och är kanske inte så dyr i inköp, men att hitta en som passar på gamla Bettan kan bli svårare. Jag skall själv ge det ett allvarligt försök här på internet, annars sa dom att dom hittat en ny motor som dom kunde sätta in istället, men hrmmm... Jag som 23:årig tjej har ju ingen lust att börja tjafsa med en mekaniker i telefonen, men så vitt jag vet så sitter variatorkåpan och motorn lååååångt ifrån varandra. Vad kan motorn och en icke-fungerande kick ha med varandra att göra? Men som sagt, jag orkade inte argumentera (!), det gör jag nästa gång han ringer.
Om inte Bettan svarar på återupplivningsförsöken, om det blir för dyrt dvs, så har jag en backup-plan. Robins pappa visade sig ha en ciao ståendes, precis en sådan som jag letat med ljus och lykta efter. Visserligen fungerade inte den heller, men jag får ringa och kolla vad det var för fel på den. Kanske är den billigare att laga? Det känns som det borde vara så, oavsett var det är för fel på scootern.

Ikväll skall jag pyssla lite här hemma, diska och plocka så det är fint när min honey kommer hem. Goda rester har jag i kylen, både thaikyckling som jag gjorde igår, och fina stekta strömmingsfiléer som älsklingen serverade här om dagen med hemgjord remouladesås. Bara att välja och vraka, med andra ord!
Jag borde också ta och sätta mig och påbörja religionen igen, denna gång med inlämningsuppgift 2. Tiden går så himla fort, alldeles för fort! Men jag tänkte att jag denna gång skulle börja med inlämningen, och sedan boka upp en dag med mamsen där hon kan hjälpa mig med specialarbetet. Eftersom det fick vara max 4 sidor, (och egentligen är en del av inlämning nr1) så känns det inte som om det skulle kunna ta mer än en dag att knåpa ihop. Så det är bara att sätta igång!

Idag pratade jag med Sonja som kommit hem från djupaste skogarna i Småland,nu som färdigutbildad fritidspedagog. Roligt! Vi skulle försöka ta en öl eller liknande i nästa vecka, alldeles för fullt upp denna. Skall bli himla roligt att se hene igen i alla fall, det var länge sedan nu.

Måndag - LEDIG
Tisdag - 7:00-14:00
Onsdag - 7:00-15:30 Robin kommer hem!
Torsdag - 15:00-21:00 Plugga förmiddagen.
Fredag - 15:00-21:00 Plugga förmiddagen, ev Mickis på kvällen.
Lördag - LEDIG
Söndag - LEDIG

I helgen hoppas jag så på fint väder, eftersom båten nu äntligen ligger i. Hade varit så himla mysigt att ta den ut på en sväng, med enn fullproppad picknickkorg och ett par kompisar. Übermysigt! Min syster hade en broschyr med ett smaskigt recept på picknickmackor som jag bara måste prova, med kalkong, mango och färskost. Det med lite kyckling, en god potatissallad, en hallonpaj och ett par kalla ^^ Wiiiee! (klicka på bilden för förstoring, då ser man receptet)



Nu skall jag återgå till livet som gräsänka, värma lite mat och tycka synd om mig själv ;) Kanske att jag orkar diska mitt upp i alla misär. Är på gott blogghumör, så kanske återkommer jag senare ikväll.

Kyssar, luutra

Inga kommentarer: