8 juni 2009

Lonley monday

Idag är det måndag. Jag har precis vaknat med katten som enda sällskapet i sängen. Jag ligger på sidan brevid henne, med huvudet lutat i handen, skrivandes med mitt högra pekfinger. Skills.
Nere i köket väntar ett gapande kylskåp på mig. Igårmorse fick jag och R för oss att vi skulle tömma och frosta av, och det är fan inte färdigt än. Hoppas det är det nu.
Katten snurran ihop sig till en boll och gömmer ansiket i armhålan på sig själv. Undrar varför hon gör så? Hon kanske tycker det är för ljust i rummet? Eller bara extremt mysigt att lukta på sig själv?



Robin åkte imorse, stressad och arg som ett bi för det där med frysen. Alltid finns det något att hetsa upp sig för. Vi får se om det finns tid för honom att komma hem och sova en natt i veckan, hade varit för skönt att få sova brevid honom i alla fall en natt innan midsommar.

Imorgon går jag av min långledighet som varat ända sedan fredagkväll. Skall bli kul att jobba igen och komma in i vardagen.
Frysen och plikten kallar, döööh.

Kiss, luutra

Inga kommentarer: