10 juni 2009

My honey leaves me - again

Jag älskar dig. Älskar, älskar, älskar!

Ligger i soffan (var annars), mina fötter värker och jag är så nöjd. Du är hemma, med ditt underbara leénde och härliga skratt. Kom hem från jobbet vid 4-tiden, och började plocka lite här hemma. Snodde sedan ihop en otroligt god pasta bolognese, tände lite ljus och väntade på Robin.

Julias bolognese för 4
Ingredienser:

ca 500 gram lammfärs
1 liten gul lök
1 liten röd lök
pressad vitlök
2 små morötter, i stavar
ca 1 dm purjolök
1 röd paprika
1 hel chili
1 burk krossade tomater
tomatpuré
ett par dl vatten
köttbuljong, 1 tärning
färsk persilja
färsk timjan
salt & peppar
några stänk tabasco

Resultatet belv i alla fall jättebra, och sedan satte jag och Robin igång och laga 8 matlådor.
Stackarn kommer bli tvungen att äta pasta varje dag till middag, haha... Jag äter själv inte pasta alltför ofta, tycker det känns lite slibbigt och onyttigt (jag som har sååååå svårt för onyttiga saker), och då gör inte Robin det heller.
Men pasta går relativt snabbt att laga, och bra att ha i bunkar att värma, allt i ett.
Så nu har han 3 lådor pasta bolognese, 2 lådor pasta carbonara, 4 lådor lasagne och 1 låda med min thaikyckling och nudlar. En dag slipper han pastan, stackaren :)
Ni förstår varför mina fötter värker, allt som allt har jag lagat mat i 3 timmar nu ikväll, och det känns... Nu skall jag njuta av att Robin är hemma i hrm... 8 timmar till, ta en liten bit Snickerstårta (jättevidrigt, men det är det söta vi har hemma), en kopp kaffe och lukta min honey i nacken. När han åker imorgonbitti kommer han inte hem för ens nästa fredag, 8 dygn. Hu!!!!



Inga kommentarer: