30 aug. 2010

At the same spot

Inbilla sig en jävla massa skit går ju. Jag måste snart verkligen sätta mig ner och gå i genom det som behöver göras i huset. Sedan vi kom hem från Kanada och började planera bröllop så har vi bara skjutit på sakerna. Ju mer jag tänker på det desto mindre tid har jag att sitta här och må dåligt. Tvätten är avklarad, plocket påbörjat och det stora tunga att plocka bort kattlådan är fixat. Jag luktar oliv.

Dela varandras bördor så följer ni Kristi lag. Det var så det var sagt. Robin tränar och handlar. Är ledsen och håller sig undan, är min gissning. Och jag är inte lekman på ämnet, om man säger så. Tänk hur olika vi blir n'är vi blir ledsna/arga. Robin drar sig manligt undan, vill vara själv och slicka sina sår. Jag där emot har behovet av att prata och vara nära. Hur fan löser man något sådant? Kompromissa? Erkänna varandras olikheter? Då kommer jag fortfarande vara ledsen ju. Segt.

Suck. Ute och hänga tvätt var det...
Luutra

Inga kommentarer: