4 aug. 2010

Weddingplans.

Bröllopet
I måndags var jag och min söta far på 12:an och bestämde maten. Från att vara inställd på buffé sitter vi nu här med en jättefin trerätters meny. Inget skall avslöjas egentligen, men jag säger skaldjur, kalventrecoté och choklad, så blir det bra med det. Jag är jätteglad för maten, det känns så bra! Skall appråpå det ringa Marie och lägga till hallon där någonstans :)
Igår var det jobb som gällde, och sedan åkte jag och Sopi in till stan för att en sista gång prova min brudklänning tillsammans med smycken, skor och slöja. Jag älskar den klänningen, det finns egentligen inte så mycket mer att säga än så. Vilken midja man får med en riktigt old fashioned-korsett! Åhhh, jag kan inte förstå att det idag är ynka 8 dagar kvar!

Igår blev äntligen bordsplaceringen färdig. I och med vårt möte på 12:an i måndags så fick vi reda på att vi fick göra om den vi redan gjort med sex-bord, och dessutom var "tvugna" att göra en till för inomhusplaceringen. Igår satte sig jag och Robin vid köksbordet, laddade med en bit kyckling och lite avokado, tittade varandra djupt i ögonen och satte sedan igång. Det tog sina timmar, men nu sitter vi här med två bordsplaceringar som vi faktiskt är riktigt nöjda med. Det skall bli spännande att se hur folk hanterar varandra... ;)

Vad har vi framför oss?

Idag: Ringa Marie angående hallon samt lämna in placering och få den godkänd.
Imorgon: Kungsbacka för de sista inköpen. Puder, läppstift, champagne och pärlband till tårtan.
Fredag: Lämna in pärlbanden till Kakhuset.
Lördag: Sola!
Söndag:
Måndag: Kontakta kantorn och Torsten angående psalmböcker. Bestämma alt för fotografering.
Tisdag:
Onsdag: Fixa det sista med program och rispåsar. Be syster hämta morgongåva.
Torsdag: Packa väskor. Hämta kläder. Storrengöring av oss själva. Sola. Väskor, program till föräldrar. Staffli och gästbok till 12:an. Njuta...

Inga kommentarer: