20 aug. 2010

With love fram Karpathos

Lordagmorgon har pa Karpathos. Det blaser men ar redan 25-26 grader varmt. Vi har hunnit vara har i ett par dagar nu och har redan hunnit vara med om mycket. Robin pastar att var standiga otur beror pa att vi gifte oss fredagen den 13:e, och kanske har han ratt. Forsta kvallen upptackte vi att vi inte hade nagra pengar. Jag hade alltsa lyckats med konststycket att inte fora over resekassan till ratt konto. Panik. Men det loste sig. Igar fick vi punktering, klockan 2 i de grekiska bergen. Karpathos ar en blsig o, men det hjalps liksom inte. Tank dig att du satter harfonen pa den hogsta temperaturen och sedan riktar den mot ansiktet. Max 2 centimeter ifran. Sa dar stod vi i en lummig granta pa den stekande asfalten och jag fick panik igen. Det var nastan 40 grader varmt ute och jag var overtygad om att vi bada skulle do. Vanliga manniskor skulle sakert ge sig pa och forsoka ringa nagon, men efter 30 sekunder dar pa den glodande asfalten insag jag laget och stack. Robin skuttade forvanat efter mig, "vad gor du??". Liftar hem - NU. Nagon annan far ta hand om moppen, jag gor det da rakt inte.
Val hemma kastade sig jag och Robin i poolen, Robin med sin splirrans nya mobil for 7000 i fickan. Bye bye mobilen.

Forrutom var standiga otur sa har vi det fantastiskt har nere. Karpathos ar varmt, blasigt och framfor allt en stor o. Hotellet ar trevligt och Pigadia som vi bor i kryllar av genuint grekliv. Igar var vi pa den beromda stranden Apela som forde tankarna till en exotisk strand i Thailand. Helt fantastiskt vatten, vackra pinjelundar och harliga vita stenar tackte stranden. Dit aker vi igen, kanske dels pa grund av den underbara tavernan med den snalla agaren och den otroligt goda maten. Robin dricker vin pa karaff och jag ater dolonares, vinbladrullar, sa det sprutar ur oronen. Dar i mellan ater jag nyfriterad blackfisk, blundar och njuter av varmen, Robin och landet.

Vi har precis avslutat en frukost nere pa strandpromenaden och sitter nu pa ett internetcafe. Dagen ser lite oklar ut just nu, det blaser mycket och vi vet inte om vi kan fullfolja planen att senare ikvall ta oss till andra sidan av on till byn Lefkos, kand for sin strand och den vackra solnedgangen. Blir det inte Lefkos sa blir det lite hang i Pigadia. Saknar er dar hemma! Puss, luutra

Inga kommentarer: