4 aug. 2010

Ho do's

Ett sista blogginlägg innan vi säger tack och hej för oss. Jag och min huvudvärk menar jag då.
Sitter kvar på jobbet och väntar på att Robin slutar jobba på sitt håll så han kan komma och hämta mig. Ett bakslg idag - bordsplaceringarna som vi var så nöjda med för 24 timmar sedan fick underkänt. Orkar vi sätta oss och göra en ny, denna gång med 12- och 14-bord? Nja, vi får se. Jag skall kolla med Robin och se vad han säger, det var ändå han som gick i genom placeringen på 12:an och såg med egna ögon hur det skulle bli. Blir det bara lite trångt så kör vi. Tro det eller ej, ju större bord dessuto svårare. Man skulle kunna tro att det är tvärt om, men icke...

Imorgon blir det jobb under dagen och sedan får jag sätta mig på bussen och åka in till Kungsbacka för att träffa Robin för lite shopping. Den absolut sista innan bröllopet. Fint för mig. Jag skall köpa lite smink och filurar nu på läppstiftet. Jag gillar ljusrosa med lite gula dragningar, det känns romantiskt och sommarfräscht och blir inte så "kallt" som rosa med bara lite pärlemor i. Jag får se vad jag hittar. Nagellacket jag köpt går nämligen i samma nyans, så det vore ju bra om jag hittade en matchande färg till läpparna. Sedan är det bara lite puder som skall till, och ett par flaskor skumpa tillsammans med pärlband till tårtorna.

Efter imorgon är jag ledig fredag och lördag innan jag går på och jobbar 7-21:00 på söndag. Då lär det inte bröllopsplaneras så mycket, så jag tänkte försöka beta av det som går att betas av under mina lediga dagar. Blir det fint väder lägger jag mig i solen med lite jordgubbar, vin och min stora bröllopsmapp. Aldrig fel att få lite färg så här innan.

Hem. Myskläder. Sopranos. Sova. Luutra.

ps) Aftonbladets websajt lovar 20 grader och sol den 13 augusti! Hoppas!

Inga kommentarer: