18 aug. 2010

"Jag finns alltid hos er"

Inlägg nr 989 kommer handla om regn, blåbärsyoghurt och längtan. Kryddat med "slightly" ångest.

Hällregn. Onsdagsmys, men inte vilket ondsagsmys som helt. Ikväll njuter vi av taskigt väder, kryper ner och ser Blow och lyssnar på ovädret. Utomhus är det inte mörkt ännu, men det löser vi genom att dra ner rullgardinen och blunda. Ett par doftljus tänds, i dofterna lime och india summer. Vi klagar inte. Vi har blåbärsyoghurt med vanlij.

(Det där med att jag inte klagar var inte riktigt sant. Tung i bröstet tittar jag ut på ösregnet och tänker på Curry. Var är han nu? Sitter han någonstans i regnet, blöt och mager och hittar inte hem? Jag hoppas att han har flyttat in hos någon annan, hos en tant med tjock mage, en stor brasa och snälla ögon. Att han skulle vara död gör för ont att tänka på.)

Imorgon far vi. Jag längtar efter klapperstensstränder, varm bris och azurblått hav. Luutra

Inga kommentarer: