16 aug. 2010

Rea-shopping och saft i regnet.

När man skall gifta sig (och framför allt veckorna innan) så är det lätt att man skjuter upp allt annat. Man får brev och räkningar som man bara trycker ner i lådan utan att ens öppna, folk ringer en och ber om saker och vill bestämma allt möjligt och då svarar man bara "att det där får vi ta efter bröllopet". Huset förfaller och katten klappas inte på längre. "Efter vi gift oss Dixie".

Nu när bröllopet är avklarat blev det liksom hög tid att ta i tu med allt som man skjutit på framtiden. Lådan svämmade över, pappaer ligger i högar, taket rasar nästan in och katten skriker. Suck. Dags att sätta igång.
Idag har jag haft en sådan dag där jag imorse satte mig och gjord en lista. Nu har jag betat av punkt för punkt. Plockat här hemma (trots att det alltid ser likadant ut efter 48 timmar), rensat bland papper, ringt samtal och gjort grejer på nätet som jag bara dragit ut på. Men - nu är det mesta klart. Det som är kvar är uppskrivet på en prydlig "to-do-list" för morgondagen.
Jag är så trött på att-göra-listor att jag kan SPY. Blä! Det är lätt ironiskt, när vi höll på med våra bröllopslistor så fantiserade vi om dagen när vi skulle slippa elendet. Summan av kardemumman blev att man fick sitta och göra listor över det man skjutit upp istället. Det tar aldrig slut...



Igår var jag och Robin och shoppade sommarkläder på reorna nu för Grekland. Jag var noga med att köpa toppar och tunikor som även rätt matchat kommer funka i höst. På Gina Tricot hittade jag en skir fin tunika i vitt rutmönster, en vit linnetop med nitar och en söt rutig blus i orange, gult och lila. Bohem-style som kommer funka utmärkt med mörka jeans, tjock kofta och stövlar. Dessa två bikinis är jag riktigt nöjd med. Den gula är en stl för liten (36:a), men som solbikini funkar den utmärkt. Dessutom gillar jag den lite virkade känslan i den. Detta var det enda som fanns som helt set på H&M i bikini-väg, allt var sjukt utplockat. Hallå, folk åker väl utomlands även övriga månader än juni och juli!? Till och med i sportaffärerna såg det ut så här.
På JC hittade jag den andra, något stor (trots att det var en medium), men det funkar bra. Lite att växa i, som pappa säger. ^^ Och kom igen, två bikinis för sammanlagt 160 spänn. Slå mig på fingrarna, någon? Tänkte det.


Nu skall jag slänga mig med katten och lite jordgubbssaft på soffan och glo på tv. Jag älskar regniga, lediga söndagar... Sedan blir det till att fortsätta och städa, äta lite middag och bädda rent i sängen tills R kommer hem. Äkenskapsmys. Luutra

Inga kommentarer: