10 aug. 2010

Bubbel av lycka.

Solen gassar plötsligt från en molnfri himmel och jag sitter och har lite rast på jobbet. Typiskt. Men vi kan ju hoppas att det håller i sig, och att det blir fint imorgon även efter jag slutat.
Igår var jag hemma med min älskling, satt och pratade, delade på en skumpa och njöt av varandra. Vi längtar så båda två efter fredagen, nu får vi ta och vara där snart!
Ikväll gör jag mitt näst sista arbetspass innan bröllopet. Sammanlagt har jag 4 pass kvar innan jag går på tjänstledighet. Tiden flyger iväg och jag har så mycket att vara glad för för tillfället. Robin ringde idag och har blivit erbjuden en tjänst på något nytt privat hemservicebolag. 100% och lönen var verkligen inte fy skam. En bra början! Jag är mycket glad för hans (och vår...) skull. Han börjar redan 1 september, samma dag som jag börjar på universitetet. Mycket nytt för oss båda två.
Bröllop, fast tjänst, Grekland och universitetet. I höst var det helt eneklt vår tur.

Imorgon åker jag hem från jobbet klockan 14:00, slänger ihop en enkel pastasallad med massa gott i och tar sedan i tu med uteplatsen. Behövligt, måste slänga växter, klippa gräs och sopa. Tyvärr blir det ingen hjälp från Robins håll, han slutar inte för än 17:00 och då står middagen i princip på bordet redan och allt annat skall vara färdigt.

Åter till plikten, skriver ett par rader när jag kommit hem. Luutra

Inga kommentarer: