16 aug. 2010

Bröllop, sista delen.

Ibland är livet allt bra skönt. Här ligger jag tillsammans med min man, dricker té, tänder doftljus och tittar på Nyhetsmorgon. Ute faller regnet tungt och jag behöver inte gå ut på hela dagen... Härligt! Om tre dagar åker vi till Grekland och om några veckor så börjar på universitetet och Robin börjar på sitt nya jobb. Med andra ord, Livet är BRA.

Åter till bröllopet.
Efter vigseln så drack vi en brudskål utanför 12:an. Stunden efter det så satte vi oss vid det helt fantastiskt dekorerade tältet. dukningen gick i vintage-stil, spets, kristall och rosor. Vitt, mörkgrönt och olika rosa nyanser. Vi hade blommor (mestadels rosor) för hur mycket pengar som helst, så dagen efter så åkte jag och R och hämtade blommor och tog med oss hem. Idag har vi säkert 10-15 olika blomsterarragemang runt om i huset, allt ifrån stora fulla vaser till enkla fat med rosenknoppar i. Mysigt, så här skall mitt hem alltid se ut!
Middagen var västerbottenostpaj med skaldjursröra och löjrom, och följdes av kalventrecot med vitlökssås, primörer och potatispanna. Underbart gott. Talen var helt fantastiska. Pappa höll sitt i början, sedan följde tärnor och marsalker och sedan farmor och Robins farfar. jag skall be om alla talen, tänkte faktiskt lägga upp delar här av dem någon gång. Underbart vackra, smickrande, träffande, rörande och humoristiska. Efter varmrätten blev det liten chokladtryffel med hallon, ch efter det blev det tårta och dan. Tårtan såg helt fantastisk ut, vi var mycket nöjda med den. Sittningen varade i ca 4 timmar tror jag, men kändes ändå bara som hälften. Jag skulle så gärna göra om detta (fast samtidigt inte...)!
Bröllopsdans till Elvis Can't help falling in love with you, och sedan var festen igng. Mamma och pappa var som galna, drack G&T och dansade sig svettiga. jag älskade att unga och gamla kom överrens, satt och pratade med varandra och dansade tillsammans. Mycket lyckat.
Vid ett satte sig jag och Robin i vår taxi och åkte in till stan. På vägen blev det som sagt Burger King, haha - kunde inte fått en mer perfekt avslutning!
Väl på hotell Eggers så sjönk vi ner i ett hett bad, tog med oss skumpa och chili cheese ner i det varma vattnet och bara njöt. Vi hade haft den mest fantastiska dagen i våra liv och det fanns en hel del att prata om :)

Inga kommentarer: