23 aug. 2010

Smiramoff Ice, 42 grader varmt och ett lekande liv

Sitter igen pa det lilla internetcafet Traffic nere vid hamnen. jag och R har idag varit i tre mindre stader, Arkasa, Menetes och i Finiki. I Finiki som ar ett litet fiskelager lag vi vid stranden (tiny one) under palmparasoller och tog en Mythos. Efter det blev det vidare for lite kultur - ute pa en halvo i Arkasa lag lamningarna efter en kyrka byggd 500 ar f.K. Kvar fanns bara ett fantastiskt mosaikgolv. Efter det pos vi vidare pa var lilla 100-kubikare till Matenes, en bergsby som ar sa genuint grekisk som bara en liten bergsby kan bli. Har satt vi pa den lokala tevernan tillsammans med aldre grekiska man som spelade kort och skrek pa varandra, och at purfarskt lamm och delade pa en karaff vin for 3 euro. Billigare och underbarare kan det inte bli. Min alskling har blivit kar i Grekland och jag ar nojd.

Vi har det helt underbart har nere. Varje dag delar vi upp i tva halvor, dag och kvall. Tiden dar i mellan sa sover vi, ligger vid poolen och dricker Gin&Tonics. Pa mornarna forsoker vi ta oss till sma badvikar dar vi snorklar och dyker i timmar5. Karpathos ar en klippo, vilket har resulterat i helt fantastisk snorkling. Nere pa botten ligger stora klippblock, sakert 10 meter hoga och lika langa, och livet under vattenytan ar helt fantstisk. Mycket att se, jag och R ligger i i flera timmar i stoten. Utmattade brukar vi ga upp och dela pa den godaste tzatsikin som finns tillsammans med lite gronskaer och vin.

Dagarna gar fort och snart skall vi hem. Jag langtar lite efter Dixie och saknar min Curry som jag drommer om varje natt - samma sak varje gang. Inatt hittade jag honom inte mindre an tre ganger i drommarna. Jobbigt, men bade jag och R forsoker leva med det trots att vi saknar honom sa det gor ont.

Ikvall blir det vin och gyros nere vid Pigadia beach, vi koer vart eget (en gyros for 2 euro kanna mycket overenskommet...) och tar med ner.
Forsoker blogga lite nar tiden finns till. Pussar, luutra

Inga kommentarer: