29 aug. 2010

Turn the time back

Inatt har jag fått sova en tung drömlös sömn. Förrutom sekunderna innan jag vaknade då.
Jag stod på trappan till huset och viknade mot grannen som åkte förbi. Hon log mot mig, pekade med fingret som om hon hade något att visa mig, och sagtade sedan in bilen brevid mig. Ut klev hon med Curry i famnen som hon strålande räckte över till mig. Hon bubblade lyckligt när hon beskrev hur han suttit på fönsterkarmen när hon kommit igår, och hur snällt han kommit. Jag kramade Curry hårt, luktade på hans päls och strök honom över ryggen. Jag visste ju ändå att jag skulle vakna om ett par sekunder.

Idag var tänkt skulle blir en bra dag, men det har inte börjat bra hittills. Jag har ingen aning om vart Robin håller hus, och listan över vad som skulle kunna göras i huset är oändlig. Jag har samtidigt ingen lust.
Framför mig ligger dock en mapp skolpapper som skall gås igenom. Dessutom en artikel och min första kurslitteratur. Jag vill komma förberedd. Sedan måste jag också maila eller ringa min lärare, det verkar som om kursintroduktionerna kommer krocka med varandra. Får se hur det löser sig. Jag måste också ringa till läkarna och få en tid. Gå i genom kalenderna en snabbis för att få en någorlunda översikt. Kika på bemanna.com.
När jag gjort det kan jag åter igen drösa ner i sängen. Dra kanadafilten över huvudet och försöka glömma den onda omvärlden där utanför.

Luutra

Inga kommentarer: