16 aug. 2010

Cosy.

Morn morn. Sitter i sängen med lappisen i knät, kikar på nyhterna och dricker apelsinjuice. Jag känner mer och mer hur man börjar återkomma till vardagen, bröllopsruset börjar lägga sig och tankarna går till annat än just själva bröllopet. Lite skönt att få lite distans ändå, det har varit mycket bröllop de senste månaderna.. :)

Igår gjorde jag en polisanmälan på Curry. Vet inte varför jag inte gjort det tidigare, men tanken slog mig aldrig att man kunde anmäla en katt försvunnen faktiskt. Cyklar och diamanthalsband kanske, men inte strykarkatter som Curry. Men det gick i alla fall. Så nu väntar jag på att jag skall få hem anmälan i brevlådan, tänkte vara duktig och förvana Nils att vi skall få brev från polisen så han inte tror att vi håller på med något skumt när papprena väl kommer ;) Man vet aldrig, vi kan vara bombtillverkare eller gömma illegala flyktingar i hans garage.

Jag har under ett tag letat efter lite större "korsörhängen", gillar så som bloggerskan Kenza bär sina (ett enda bara) och vill gärna apa efter. Snyggt med lockat hår draget till ena sidan, mycket 80-tal men som bryts av med fina romantiska kläder (inga leggins och stora t-shirts alltså...) för att markera. Googlade lite idag och fann två andra bloggerskor (båda hette Julia!) som tillverkar och säljer sådana här smycken. Skall ta mig en titt, kanske något att beställa? Örhängena finns på www.juliaberg.se och på www.designbyjulia.blogg.se.

Igår var jag inne på nelly.se's rea och klickade hem lite grejer för mig och Robin. Jag köpte en svart tunika med volang för 99 kr, en prickig collagetröja för 55 kronor och en liten "latexjacka" med puffärm i lumberstil på 129 kronor. Tröjan är mest för mys hemma, mysigt att ha något varmt att dra på sig i höstmörkret. Robin fick två fina t-shirts och ett par knallröda strumpor. Måste snart titta över höstgarderoben för att se vad som behövs kompletteras med. Lite skor, en parkas, fina knästrumpor för min del, och min älsking behöver tröjor i massor. Lot's to buy!

Idag blir det en tråkig dag med ärenden. Vi skall betala vår DJ, lämna tillbaks frockcoaten, lämna lite andra kläder, göra ett par bankärenden och handla lite mat. Borde snart hoppa in i duschen så att inte hela dagen går här i sängen. Jag behöver lite starkt kaffe! Luutra

Inga kommentarer: