2 nov. 2009

Ballad of teenage queen

Godmorgon! Låg imorse i sängen och funderade över att det snart är jul ^^ Jag gillar julen, tycker hela december är jättemysigt. Framför allt innebär det att man får dricka glögg igen utan att folk tycker man är konstigt. (Jag värmde en liten flaska i juli i sommras, men det luktade så mycket när jag satt ute på uteplatsen inlindad i en filt och mös så jag blev orolig att grannarna skulle känna doften så jag la ner)
Glögg är bara en positiv sak med julen. Förhoppningsvis kommer det kanske lite snö - alltid mysigt. Julklappar är också en klar fördel med högtiden. Både att ge och få. För att slippa julstressen har jag redan nu börjat titta på vad folk kan tänkas vilja ha. En syster är redan färdig. En kusin likaså. I vanlig ordning är de andra knapigare, men i år kommer jag köra stenhårt på att shoppa klappar på nätet. Hatar spring i affärer. Minns för några år sedan när jag fortfarande bodde hemma och hade det knapert med pengar, så fick jag min lön den 23:e december. (Novemberlönen hade jag väl redan bränt.) Så in till stan på eftermiddagen, för att köpa alla julklappar. Kontentan av det blev för det första att allt blev svindyrt för man blev ju tvungen att ta det man kom över i kaoset. Så det gör jag inte om.

Apprå på shopping, unnade mig själv ett par skojiga grejer som jag bara inte kunde låta bli. Kitchigt krafts, javisst, men gud så skoj. Krafs is the shit. Glasunderlägg och en snygg kylskåpsmagnet, 100 pix.




Nu skall jag gå och hämta lite kaffe och fortsätta plugga. Klockan 14:00 är det möte på jobbet och jag tänkte hinna vara där lite tidigare. Bar för att jag älskar möten på jobbet mycket...

Inga kommentarer: