29 nov. 2009

Best regards

Tog oss till slut upp ur sängen och iväg till affären. Där märktes det att det är 1:a advent. Med oss till Robins stora glädje fick vi en bit julskinka, vörtbröd, god senap, krämig ädelost, pepparkakor och Grebbestad's underbara julmust. Mums! Så nu är den första skinkmackan med vörtbröd äten för i år. Och fler lär det ju bli.. :) Jag älskar julen!

Mitt lugn och den härliga känslan av att inte ha något planerat har nu så smått utbytts i en inre stress. Känns konstigt det här... Känslan påminner lite om den man hade i skolan när man skolkade från en viktig lektion. Försöker slappna av och inse att jag faktiskt inte behöver göra något!
Öppnade ett mail från min lärare i historia b igår kväll. Slutprovet var rättat och betyget satt. Jag fick MVG på provet och MVG i slutbetyg. Myyys... Detta innebar att jag fick MVG i allt i kursen förrutom i fördjupningsarbetet, där jag fick VG+ bara för att jag hade glömt av löpande källhänvisning. Det där VG't svider lite, men men.. Det hade bara varit så kul att ha fått MVG rätt i genom. Jag får försöka satsa på det i en annan kurs. Egentligen bli det ju självklart ingen skillnad, jag menar, slutbetyget var ju ändå MVG. Men det är det där med självkänslan. Men jag skall vara stolt i alla fall!

Nere i köket väntar mina jordärtskockor på mig. Jag skall laga soppa och ta med hem till syrran som är sjuk (som inte får vara sjuk!). Hoppas innerligt att hon bli bättre tills på onsdag, vi har inte tid med några inflamerade körtlar Sophia!

xxx - luutra

Inga kommentarer: