19 nov. 2009

Jag och mitt klädkonto

Jag får en del kommentarer av folk ibland som läser bloggen och verkar reagera på mina klädinköp. Jag förstå att bloggen kan ge intryck av att jag sapenderar tusentals kronor på kläder varje månad, men så är definitivt inte fallet :) I princip allt jag köper är för det första på rea, jag är en j*vlel på att fynda och ser det mer eller mindre som en sport. Ni skall se mig på mellandagsrean, haha...
Dessutom så är det så att bloggen inte är särskilt objektiv. Det är tex lätt att få intrycket av att många av de större bloggerskorna bor på krogen, men så är det ju självklart inte. Man skriver om det man tycker är roligt, och betydligt mindre om sin vardag. Detta innebär att det är det som syns i bloggen, och tada! En felaktig bild av ens liv är genast leverarad.

Men jag skall inte hymla med mitt omfattande klädintresse, och jag kan inte heller påstå att jag bara köper ett par strumpor i månaden. Jag citerar Ewan McGregor i den smått genialiska rullen "Trainspotting": Take the best orgasm you ever had, multiply it by a thousand and you're still nowhere near it. (Han pratar visserligen om heroin, jag pratar om korta partyklänningar. Same shit - different name.)

Inga kommentarer: