16 nov. 2009

Veckoplanering

Huvudet bultar och jag känner mig tröttare än aldrig förr, trots att jag inte gjort så mycket annat idag än gått här hemma och pysslat. Jag har hunnit bocka av några punkter på min att-göra-lista idag, men jag har fortfarande inte fått mina böcker då Robin inte hunnit hem. Där emot är det mesta andra fixat, bland annat matplaneringen. Otroligt nöjde med den här veckan faktiskt, jag kunde utgå från en hel del som vi redan har hemma. Resultatet blev smalt - billigt - och lyxigt! Omöjlig kombination? Nej då.

Måndag - Fisksoppa (rester fr igår)
Tisdag - Pepparstekt kotlettrad med rotsaker som sötpotatis och palsternacka, serverat med ananassalsa
Onsdag - Italiensk spaghetti med tomatpesto, basilika och vitlök
Torsdag - Rester
Fredag - Kallskuren rostbiff på bådd av grönt, grillade rödbetor toppad med grovriven permesan och crema di balsamico
Lördag - Slät morotssoppa med ingefära och lime, serverat med färskostfyllda bröd
Söndag - Köttfärslängde med zucchini på bädd av citronvete och ruccola







Vegetariskt två gånger den här veckan alltså, och inte grädde eller creme fraiché en enda gång :) Dock ost - 2 gånger. Haha..
Bilderna är som vanligt i dålig kvalité då jag fotat bilderna i Allt om Mat-tidningarna jag hittade recepten.

xxxx - luutra

Inga kommentarer: