1 nov. 2009

Sön morgon - mys, plugg, jobb.

Nu har den första riktigta längtan till fjäll, snö och jäger infunnit sig :) Blir det snart, tro?

Söndagmorgon. Robin sprang upp tidigt, för han har nämligen funnit fenomenet med auktioner på internet, Mr. Svensson. Naiv min älskling är trodde han att det ungefär "bara var att sitta där och klicka hem ett playstation 3 för 2,50". Så var det ju inte riktigt och snart gick det upp för Robin att även sajten ville tjäna pengar och att dom därför inte skänkte bort playstations och tv-apparater. Konstigt...

Plugga historia nu på morgonen. Satt en del igår och är mycket nöjd med resultatet. Här nu kommit till 1900-talet och skall skriva om upprinnelsen till andra världskriget. (liten) suck...
Börjar jobba kl 13:00 idag. Skall bli mysigt. Slutar 21:00 ikväll och skall då bara raka vägen hem och mysa. Det börjar bli kallt ute på kvällarna, men jag trotsar vädergudarna och cycklar. Tror jag..

Kanal 3 går här i bakgrunden och trailen gick för nästa veckas "Grannfejden" med Aschberg. Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att dom skall vara i Särö i nästa program! Robin bodde tidigare i Sannådala tillsammans med sina pappa, och där finns det en hästgård (som om vi skall vara helt ärliga kanske inte ligger i en idealisk miljö...) lite inklämd bland villorna. Har bara hört att den närmaste grannen bråkat med stallägaren en del de senaste åren, och att hon vill få bort stallet. Så det här skall bli kul att se!

Nu skall jag sätta i gång och plugga lite innan jag måste iväg till jobbet :) Luutra

Inga kommentarer: