27 nov. 2009

Dagens lycka

* Passet låg på konsulatet
* 3000 SEK ger 11 600 rubel
* Ledighet är sweeet... Yummie...
* Jag är så förbannat effektiv att jag inte kan annat än älska mig själv ibland
* Love - is a burning thing...


Morgonen som började tog ett abrupt slut. Färdig och på mitt bästa solskenshumör packade jag imorse ihop mina sista saker för att åka in till stan. Men, "var är passet?". Panik! I förtvivlan rev jag runt i huset sökande efter det där j*vla passet, förgäves. Borta! Ringde syster som drog sig till minnes att det eventuellt skulle ligga på ryska konsulatet. Gör det? Hade de tagit mitt pass? Japp, det hade de ;) Allt var i sin ordning. Gissa om jag blev lättad... Nu har vi våra visum (båda två!) och allt flyter på som det skall. Men som sagt, nästa gång blir det Sunny Beach. Inget resande i u-länder på egen hand på ett bra tag, sis'. Walk hard!

Nu har jag varit hemma en sväng från stan och grejat lite här. Diskat, dammsugit och plockat. Funderar på om jag skall byta om för nästa stadstur? Kanske inte. Släppt in grannkatten, upptäckt en död råtta i valross-storlek på uppfarten och stillat mina stressade nerver med lite meditation. Smooth...

Luutra

Inga kommentarer: