30 nov. 2009

Snart spelar det ingen roll längre

Morning. Blev sent igår, somnade inte förrens vid 01:00. Låg och kollade lite på film och hamnade sedan i en diskussion som gjorde att Robin satt framför datorn och satt och sökte jobb hela natten. Jag (och självklart även Robin) börjar tycka att detta är jobbigare och jobbigare. Det som känns mest är väl det faktum att alla jobb snart är sökta. Hur konstigt det än låter. Lager, stora kedjor, fabriker, el-firmor, det mesta som hamnar på platsbanken, matbutiker, tja - allt. Nej, nej, nej.
Det är svårt att inte bli bitter. Jag är arg, förbannad och besviken. Fram till 22 april har vi på oss. Sedan går a-kassan ut. Och då? Ingen aning. Jag får väl avbryta allt vad studier och framtid heter och gå tillbaks till mitt jobb. Om jag nu kommer ha ett jobb att gå tillbaks till. Säga upp lägenheten, flytta hem till mina föräldrar. Söka socialbidrag? Leva upp det man lyckats spara ihop? Jävla skit samhälle - dra åt helvete.

Inga kommentarer: