16 aug. 2009

Du vill ändå inte ha mig.

Söndagmorgon och långledig. Solen skiner där ute men jag tror inte det är varmt. När tåget passerade Apelviken låg det något sorgligt över hela stället. Ett par barn lekte med en drake i vattenbrynet och en joggare gled fram i strandkanten. Regnmolnen låg tunga över viken och möblerna från uteserveringen var inplockade från "John's Place". Datumet var den 15 augusti och hösten verkar ha kommit med stormsteg i år.

Idag är det tid för gryta och fysiska aktivitet. Jag skall promenera. Tada. Kanske gå på den där bion ikväll jag pratade om igår. Igårkväll stöp jag i säng klockan elva, kunde knappt hålla uppe ögonlocken och sov som en stock till halv 10 idag. Pigg och utvilad. My ass.
I köket står Robin och gör hummus. Skall bli väldigt spännande att se vad han skall göra med en extra stor sats hummus klockan 10 på morgonen en blåsig söndag. Jag känner mig inte direkt våldsamt sugen - men kanske skall han ha den till sedan.

Inga kommentarer: