17 aug. 2009

Måndag morgon (hur kul kan det bli)

Nu kliar det i kroppen! Jag har varit hemma och tagit det lugnt i princip hela helgen och idag är min sista lediga dag innan jag börjar jobba igen. Nu måste jag verkligen hitta på något!
Har starka funderingar på att packa en väska med några smörgåsar och en termos kaffe, men insåg snabbt att jag slängt ryggsäcken ("den kommer vi ändå aldrig använda!" när vi rensade ur förrådet, plus att vi saknar termos. Måste införskaffa!
Men jag kan ta med något annat. Göra någon enekl pastasallad med våra rester som trängs i kylen, och kanska bara ta med en vattenflaska. Går ju alltid det med! Annars hade jag gärna åkt och tittat på något. Någon utställning eller något slott, gärna inåt landet. Vill sitta vid en sjö och äta kanelbullar. Men det är bråttom! Måste komma på något snabbt! Får googla på slott+västsverige!

Jaha. Det blev Gunnebo Slott, nära och bra och Robin har inte varit där. Guidad tur kl 13:00, ett raskt varv runt i trädgårdarna och sedan en kaffe på slottsfiket. Blir mycket bra måndagsunderhållning för oss tror jag!

Apprå på saker jag vill ha. Här följer en lista på saker jag önskar mig eller på saker jag själv måste köpa. Mest för att jag måste samla det någonstans, men om ni skulle ha några kronor över, var så god!

* Hårtrimmer (detta är ju visserligen vad Robin behöver, men ändå...)
* I-curl Babyliss
* En mortel i marmor
* Coupeglas för champage
* Små selterglas i kristall
* En liten termos för två, gärna med något sött motiv
* Skålar i olika former och färger - stora och små!
* Salladsskål i sufflémodell - min gamla gick sönder och jag tänker fortfarande på den!
* En snygg Soda Streamer
* Snygga glasunderlägg
* Kokböcker (såklart!)

Inga kommentarer: