4 aug. 2009

I <3 Greece



Grått, grått. Trött på vädret och kollar på Sista minuten-resor. Längtar till Grekland. Längtar till mycket just nu, men just här och nu där jag sitter - längtar jag till Grekland. Jag skall faktiskt kolla när jag kommer till jobbet och se hur möjligheterna ser ut. Det finns en resa till Parga (dit Robin alltid velat åka...) nu på måndag. Vore inte det något? Jobbar tre dagar nästa vecka. Någon måste väl kunna täcka upp. Hoppas, hoppas. Då är det jag som bokar ikväll.

Annars då? Jodå, för all del. Jag skall inte klaga. Har gått upp - har diskat. That's it. Skall ta och sätta på min myskläder och börja röja lite. Robin har blivit fruktansvärt bekväm nere på Ringhals, och jag blir tokig på honom. Karlslok. Det händer liksom inte så mycket... Droppar mest grejer och sedan får jag gå efter honom som en idiot och plocka. Men jag lovar, det skall jag snart ta ur honom.

Läsarantalet stiger igen och med det kommer också paniken smått krypandes. Måste komma på saker att skriva om, trots att det för tillfället inte händer ett smack i mitt liv. Märker även hur besöken minskar så fort jag inte uppdaterar varje dag. Att blogga är en halvtidssysselsättning, minst. Jag förstår de stora bloggerskornas panik över att hitta intressanta ämnen att skriva om, snygga kläder att fota och heta åsikter att lägga fram. Låter jättejobbigt, framför allt när det faktiskt är ens levebröd. Jag har det väl ganska bra egentligen.

Inga kommentarer: