15 aug. 2009

Kyckling - Halmstad - Träningsångest

Tillbaka från Halmstad, hel och välbehållen. Åkte ner efter jobbet igårkväll, Robin hjälpte mig och körde mig till stationen. Har verkligen haft jättetrevligt! Mötte upp Mikaela på stationen och vi gick till ett mysigt fika och dfrack kaffe, åt cheesecake och chocklate chip cookies. Sedan hem till Mickis och Calle för att inspektera deras nya fina 2-rummare på 55 kvadrat.
Mikaela lagade middag till mig, stor sallad med rostade pecannötter och chevré, lövbiff och potatissallad. Varma rödbetor till det :)
Sedan satt vi på hennes balkong, drack bubbel, åt jordgubbar med vaniljkesella och tjatade livet. Familjer och förhållanden. Tänk att det kan vara så svår och komplicerat med relationer ibland, inte bara med sin partner utan med alla människor!
Sedan blev det ut på stan med Mickis, förts var vi på en uteservering som heter Bull's och sedan en kortis på en klubb som hette Morfars. Mysigt! "Donken" efteråt, en tradition som måste efterlevas. Hamburgare klockan tre på natten är svårslaget i alla lägen.
Gick upp vid 9-tiden (dock inte lika hurtigt som Mikaelas pojkvän Calle som skulle iväg och träna), åt hemmabakat bröd med russin, gräddost och drack kokoste. Helt perfekt, om du frågar mig. Hema i tid, redan klockan 12 kunde Robin möta mig i Kungsbacka. Nästa besök blir längre!







Halmstad var en mycket mysig stad, har säkert varit där med familjen när jag var yngre men det är inget jag minns. Trodde att det skulle vara mer storstadskänsla än det var, men jag tyckte mest det påminde om Varberg fast större. Blev faktiskt ganska förvånad! En sak hade Mikaela mycket rätt i; Halmstad är proppfyllt med underbara mysiga bakgårdar med caféer och butiker. Jag blev förälskad med en gång! Härliga små gamla tegelhus från 1700-talet, små gångar mellan husen som bråkar om utrymmet med alla vackra rosenbuskar. Bjälkhus och murgröna, synd att jag inte fotade! Men jag skall försöka åka ner snart igen (om du vill ha mig dvs Mickis) och jag kan tänka mig att höst i Halmstad inte är dumt det heller!

Jag är faktiskt ledig hela helgen nu, plus måndag. Känns bra! Vet bara inte vad jag skall fylla dagarna med, men det får lösa sig. Det finns alltid grejer att göra här hemma. Dessutom är jag lite sugen på att gå på bio men jag vet inte riktigt om det går något som jag vill se. Men bio är ju verkligen perfekt om det skall vara sådant här kasst väder hela helgen (men gud vilken tur vi hade igår!).

På måndag skall jag börja gymma igen. Mitt gymkort går ut om 4,5 månader, så det är den tiden jag har på mig att skaffa mig den där slanka figuren jag drömt om sedan jag gick i gymnasiet och började lägga på mig bekvämlighets-kilona (mao, jag träffade Robin). Detta skall blir hösten "där Julia rasade i vikt". Folk skall prata om det som "Åh, herregud, har du sett Julia?!". Detta är min förhoppning i alla fall.

xxx - luutra

Inga kommentarer: