3 aug. 2009

Kan ingen förstå..... Hur dåligt jag mår.... Damnidam..

Räkningar, sammanställningar, pappersarbete, fylla i, skicka iväg, beräkna.
God damn, jag är vuxen.


Äter kycklingsallad med bulgur, vildkapris och avokado och dricker en jordgubbscider. Curry och Dixie har varit hos veterinärer vilket gick strålande. Innan vi åkte till Västra Djursjukhuset i Högsbo åkte Robin in till sin arbetsförmedling vid Fiskekyrkan i stan och skrev in sig. Curry och Dixie satt i sina burar i baksätet och både jag och Dixie hade redan huvudvärk av Currys opera. Han sjöng målande om hur han var olycklig och missförstådd, och om hur jag var kattplågare. Mitt upp i allt skedde det en olycka från Curry's håll och jag var tvungen att hålla Curry under armen medan jag städade ur buren så gott det gick. Allt medan Curry sjöng klagosång, högt och ljudligt. Gissa om folk tittade där vid Fiskekyrkan...

Sedan var vi hos veterinären, allt gick bra. Båda två har fått sina chip, och Dixie har i vanlig ordning fått beröm för att hon är så snäll och söt, medan veterinären blev rädd för Curry och frågade om han bits. Bara ibland.
Men nu är allt ordnat!
Natten till idag var ju sådär måste jag säga, båda katterna var komplett skogstokiga för att de inte fick gå ut. Robin fick till slut stänga in Curry inne i datarummet på nedervåningen för att han förde ett sådant oväsen. Tur att det är över. Tänk vilket projekt det kan vara att ta två små katter till veterinären.
(Dixie spanar i fönstret hos veterinären)

Annars allt lugnt idag, har städat lite hemma och så... Skrivit en lista till Robin med grejer som skall göras. Han hade faktiskt om det :D Känns bra att vara familjeförsörjaren medans han står för hushållssysslorna. På hans lista stod allt mellan att laga mopeder till måla om här inne, något jag själv aldrig skulle vara så sugen på att ta i tu med.

Nu blir det chill. Robin sitter och lagar min systers dator och rycker i sladdarna. Han åker ofta på sånt där. Själv skall jag kolla på film. Vet inte riktigt vad jag skall laga för mat ikväll, så kanske får jag spendera lite tid i en av mina kokböcker. Småflundror står på tining. Något förslag? :)

xxx - luutra

Inga kommentarer: