20 aug. 2009

Show me how to

Puh! Vad hände med hösten? Jag gillar inte när man ställer in sig på något, och sedan blir liksom snuvad på det. Gillar det inte alls. Jag sitter ju och kollar in höstemodet 5 timmar om dagen och vill då inte att ett högtryck skall pumpa in över landet. Bah!

Som tur är säger dom att det skall ge med sig redan imorgon. Tur det. Min bantning går jättebra, btw! Till frukost idag åt jag ett ägg, och sedan till lunch åt jag gurka, morötter, hummus, apelsin och lite skinka. Och jag är fortfarande mätt! Eftersom det är torsdag idag så innebär det "vad huset har" till kvällsmat här på jobbet. Och jag hoppas innerligt att det inte kommer upp några färsbiffar med hemmalagat potatismos och överbliven cole slaw, som det ibland kan göra just på torsdagar. Då sätts min karraktär verkligen på prov, som tur är har jag en ask hummus i kylen som jag kan ta tillflykt till. En tomat och en skiva bröd. Smal skall det vara! Imrogon är det gymmet som gäller och ikväll skall jag cykla. En omväg hem kanske? För att dra ut på det?

Idag var jag inne i Kungsbacka med Robin och skrev in mig på Geografi A. Sumpade tydligen den med. Surprise! Så jag skall förhoppningsvis kunna sätta igång med den kursen den 7:e september. Jag skall redan nu leta littratur. Så dyrt bara!

Robin har sökt projekanställning - i Sälen. Vi får se. Vore ett äventyr eller två.

Det var en lite märklig kväll igår. Jag hade jobbat dagen och gymmat och kom hem och väntade på Robin som var inne i Kungsbacka med James. Något centimeterstort kan... Tja. Ibland är man lite väl modig helt enkelt.

luutra

Inga kommentarer: