1 aug. 2009

Det är ensamt på toppen

Lördag förmiddag. Jag skall jobba inatt och skall gå och lägga mig om några timmar, så självklart skiner solen ute. Jag och Robin har hunnit vara och äta lite lyxfrukost på Maleviks Kakhus och handlat. På bageriet köpte vi lite goda frallor, mumma med dansk ost!
Jag bord gå ut och lägga mig lite i solen och försöka få lite färg, men jag har ingen lust egentligen. Jag var ganska brun i början av sommaren, hade varit ute mycket och cyklade hela tiden, så framför allt armarna var jättebruna. Men allt rann av mig när solen försvann, det gick verkligen hur snabbt som helst. Så planen var väl att i alla fall lägga mig i solariet då och då på jobbet men inte ens det har jag tagit mig för och genomfört. Jaja, jag är lycklig ändå.
Igår eftermiddags kom Robin hem. Jättemysigt, men skall jag vara helt ärlig har jag mest gått runt och stört mig på hur han stökar ner och hur han finns till. Lägger sina saker över allt, pratar och skall ha saker att säga till om. Lägger sig i och är i vägen. Nej, livet som gräsänka var definitivt underskattat. Jag var tydligen mycket bättre än vad jag trodde på att vara själv.

Igår blev det grillad ciabatta med skagenröra och avokado. Skulle egentligen göra mina smörgåsar med räkor och nobisdressing, men gissa vad räkorna kostade. 249 kronor kilot. Tanten i fiskbilen sa åt mig att gå in till Hemköp istället och köpa frysta.
"Nja...", sa jag. Jag gillar ju egentligen inte frysta... Och jag skall ju bara ha ett halvt kilo... Men tanten i fiskbilen gav sig inte. "Skall du tillaga dem spelar det ändå ingen roll!", hävdade hon. Man köper inte räkor för 249 kronor kilot! Vi på västkusten skall aldrig behöva acceptera sådana priser! Nähä. Då bad jag om en god skagenröra istället. "Är du säker på att du inte skall köpa frysta på Hemköp istället?", försökte hon igen.
Tills lut fick jag min ask med skagenröra för 40 kronor, även om det var högst motvilligt hon släppte den ifrån sig.

Idag är det fullt upp, massa grejer som skall fixas. Robin skall ner till båten och fixa med den, vi skall försöka lägga ut den på annons nu i helgen. Skulle vara skönt att bli av med den så fort så möjligt. Sedan var det nån dator som skulle lagas, punkteringen på moppen så att vi kan sälja den, och hela tvättstugan skall målas om i nästa vecka. Längtar till att de här sakerna är ur världen. Skall ringa Annan också och kolla om hon skulle köpa Robins nya laptop, den behöver vi bli av med. 4 datorer på 2 personer känns lite överflödigt. Dessutom har vi redan en laptop.

Nu skall jag städa lite här hemma, steka en laxbit till mig själv och bädda rent i sängen. Ledig imorgon och på måndag, och då bär det av till veterinären.

xxx - luutra

Inga kommentarer: