11 aug. 2009

Stilla vakum utan eko

Försöker samla tankar i en liten hög. Äter fishcakes och beundrar mina nya selterglas. Natten skall tillbringas i nya påslakan och på ny bäddmadrass. I köket vilar kokböckerna i fina vita hyllor, stolt putandes med sina vackra framsidor.

Vad gör man? Vad gör jag? Vad skulle ni själva gjort?

Ledig i två dagar. Dagen har spenderats på IKEA. Och i påsar och bland skruvar. Ont i fötterna men med frid i sinnet. På fredag åker jag till Halmstad och till min lilla Mickis. Skall bli ytterst mysigt.

Längtar efter filten. Katterna hoppade från andra våningen och sa tack och hej för mig. Nu drar vi oss tillbaka - för natten... Nätterna blir svartare och svartare. Hösten är på intåg. Glädjen sipprar stilla ut, allt medan jag febrilt letar efter något att täta med. Ge mig anledningar, ge mig en trasa att sticka i hålet där det sprungit läck! Längtar inte lika mycket längre.
Kanske måste jag bara återfinna längtan. Kanske har hon bara gömt sig under ormbusken.

Meny

Förrätt: Prosciutto på fransk salladsbädd, med solvarma persikor och crema di balsamico.

Varmrätt: Aisatiska fishcakes med habanero, ingefära och bladpersilja, serverade med avokadosallad, sweet chili-sås och limeklyftor.








Soffa - Herrljunga Päroncider - Smart People


Over and Out.

Inga kommentarer: