25 aug. 2009

Liten&Ynklig

Klockan är 15:18, men min kropp har knappt vaknat. Tvingade mig upp ur sängen vid halv 12, febern har lagt sig men jag mår fortfarande inte bra. Robin har varit och handlat lite, jag har tvättat och ställt in mina böcker som vi hämtat i en bokhylla (!!). Känns bra. Druckit kaffe och laddat upp lite bilder på facebook. Känns som klockan skulle kunna vara 11 på förmiddagen, kontentan av att sova bort en hel dag.

Annars allt väl, men jag har som vanligt dåligt samvete för att jag inte är på jobbet trots att jag är sjuk. Känns konstigt, jag är ett vanedjur och när det inte blir som jag tänkt mig blir bara allt väääldigt konstigt. Hallå, varför är inte jag på jobbet idag?! Det står ju att jag skall vara det i min kalender!! Hallå??!

Planerar för framtiden. Danmark på måndag. Jätteskoj! Börjar plugga igen nästa måndag. Lite mindre roligt! Väder, vind och jordyta är inget som roar mig. SUCK. Men 100 poäng är 100 poäng. Tacka och ta emot.

Igår satt jag och gjorde min egna kokbok på nätet. Egna bilder, egna recept och egna texter. Jättemysigt - och blev hur fint som helst. Man får den tryckt och inbunden som en riktig bok!
Detta kan göras på arla.se och solentro.se
Arlas var mycket finare, mängder av mallar och slutprodukten skulle också bli relativt billig. Man kunde välja inbunden eller spirl. MEN. Programmet var kasst som man gjorde kokboken med. Avancerat och svårjobbat. och vet ni vad jag upptäcker medans jag sitter där och svär? Jag kan bara använda Arla's recept. Mina bilder, mina texter - men bara Arla's recept! Skandal, sa jag och hittade solentro.se istället. Minus här är att man inte kan jobba med layouten på samma sätt då detta är en sida avsedd för att man skall kunna lägga in sina egna texter för romaner och noveller - inget göra kitchiga kokböcker. Men bilder gick att lägga in! Så igår satt jag och höll på i 7 timmar. 7 timmar! Robin var lite smått grinig mot slutet skall jag erkänna. Här kommer ett par exempel: (kicka gärna och förstora)









Boken valde jag att dela upp i 4 avsnitt, Vardagsmat, festmat, desserter och tillbehör. kanske kommer en och annan drink slinka med, favvosar som man gärna vill spara receptet på.
Luften gick dock ur mig på kvällskvisten - boken så långt som jag hunnit och då ändå hade 10 sidor kvar, låg på drygt 700 kronor. Kanske blir det till att göra färdigt och sedan vänta tills man har 1000 spänn - att lägga på en kokbok... Men den blev fin!

Idag skall jag fortsätta ta det lugnt. äta lite panodil, skölja ner med té och ligga i soffan. Läsa en tidning & äta lite paella. Tycka synd om mig själv och låta Robin klia mig under hakan.

xxx

Inga kommentarer: