5 aug. 2009

Torsdagmorgon, 9:00

Öhhhh... Sol?? Wierd.

För att åka till Grekland måste alla resande parter inneha giltligt pass. Äh, screw Grekland säger jag bara. Först trodde jag bara att det bara var jag som inte hade ett giltligt pass och då tänkte jag att jag skulle skaffa ett provosoriskt, men det visade sig att Robins pass även det hade gått ut. Summan av kardemumman - det är inte värt 2000 spänn för två pass som kommer vara giltliga i 8 dagar. Vi får åka och skaffa nya istället. Sedan så får vi fortsätta hålla utkik efter restresor, de var väldigt dyra nu tyckte jag. Kanske billigare efter skolstart?

Jobbar kvällen idag. Sedan ledig två, jobbar helgen efter det. Hoppas det blir sol torsdag och fredag, hade varit jättemysigt att kunna ligga ute och sola. Är inte det typiskt. Vi har båten och det regnar i 1,5 månad i sträck, vi säljer båten och då väller det in världens högtryck. Är inte det typiskt?

Jag har massor av punkter som jag måste avklara på min "att-göra-lista" idag, mycket saker jag måste få klarhet i och räkna på. Känner mig lite stressad.
Men först blir det melonté och danska ost, vi köpte en riktigt elak jävel som skulle kunna sätta elefanter i sken, men i kombination med körsbärsmarmelade blir den from som ett lamm :D

Inga kommentarer: