6 aug. 2009

Tre starka just nu

Mätt. Har ätit spiskumminbiffar med sydamrikansk potatissallad, majs och bönor. Jag var hungig, vilket innebär att jag nu istället är lätt illamående.
Tänkte hissa tre saker som just nu ligger mig varmt om hjärtat... (Lyxfällan börjar inte förren om 15 minuter).


Grebbestads Sommarmust! Helt fantastisk god, lagom söt med ganska stark dragning åt ölhållet. Den liten sälta finns där också, och passar perfekt till sommarens grillat när man tröttnat på ölet eller kanske vill dricka alkoholfritt. Och flaskan sen då! :)


Habanero. Jag har tre stora chilifrukter som ligger där nere och mognar i skålen, paprikaformade och söta. 15.000 gånger stakare än vanlig spansk peppar... Det ni. Har fortfarande inte listat ut vad jag skall hitta på med dem, men jag kan lova att jag kommer ta med handskar från jobbet när de skall hackas upp!


Dove handwash Fine Silk. helt underbar trots den tråkiga flaskan. Måste nog vara århundradets godaste tvål :D Doften påminner om en tung 30tals-parfym, med en stark dragning mot rosor. Önskar så den fanns i form av parfym, men jag får nog nöja mig med att dränka mig med den i duschen...

Nu skall jag lägga mig bredvid Robin under täcket och rota lite med handen i godisskålen till skräpprogram på TV. Är det inte härligt med ledighet?
xxx - luutra

Inga kommentarer: