31 okt. 2009

Morgonrapport dokumenterad från framstupa sidoläge

Godmorgon mina vänner :) Ligger i sängen (var annars?) och myser. Har en stor kopp té brevid mig och väntar på Nyhetsmorgon. Robin sover forfarande och jag njuter av att den här helvetesveckan snart är över. Inlämningen är färdig och provet är avvklarat. Idag är jag ledig och har möjlighet att börja på nästa veckas inlämning - vill gärna ligga lite före. :)

Så idag blir det alltså fortsatt plugg - gärna från sängläge då! Skall passa på att ta en promenix med honey, men det får bli senare idag. Till middag blir det spanska pasta med het choritzo, blåmusslor och saffran, en klockren favvo som psaar bra med en lättdrucken rioja. Yummie!
Imorgon skall jag jobba, det blir med Sara och Maggan. Skall bli mysigt, har inte varit på jobbet på snart två veckor, förrutom när jag jobbade natten då. Men det är inte samma sak :)

Shopping, shopping, shopping! Rysslandsresan närmar sig med storsteg och det börhar bli dags att se över garderoben. Nu när jag äntligen köpt skor och lagt upp mina kappor så är problemet ytterkläder löst. Men jag behöver fortfarande tunikor, toppar och lite nya leggins. Och framför allt, högst upp på listan står 2 saker från det underbara granny chick-märket Ester Eleonora, en sjal och en väska som skall få fungera handbagage till Ryssland. Sjalen klickar jag hem från nelly.com redan idag, men väskan är lite dyrare så det bli att spara. Men tänk vad fin den kommer bli tilsammans med min gröna kappa, mina nya bruna stövlar och sjalen! Lägger upp bilder lite senare.

Nu är det dessutom officiellt. 15 november drar det igång - Paradise Hotel på 6:an.. OM jag skall sitta bänkad... Med kaffe och gelehallon skall jag sitta där som bästa snusk/skvallerkärring och bara gotta mig åt eländet. Lycka!
Tv ja. Nästa vecka drar äntligen Halv 8 hos mig igång igen Efterlängtat. TV4 har börjat köra sin trailer för Robinson. Skall tydligen gå från Karibien den här omgången, och det var väl tur. Sittandes i det där sunkiga leriga träsket borta i Indonesin i våras hade inte en kotte ork att bråka = MYCKET dålig underhållning. Det insåg nog TV4 själva och flyttade spektaktet till den karibiska övärlden. Jag menar, är det bara jag som inte vill se konstant regn och något som mer kan liknas vid en svältkatastrof i två månader? Jag vill se 10 snygga stockholmare (de är värst) på en solkysst playa kastandes paraplydrinkar på varandra. Catfight! Sedan får de gärna vara lite hungriga där i mellan - men inte sams! Hugha!
Påmåndag börjar Ullared på 5:an (säkert inget och ha), men där emot så börjar Kniven mot strupen den 19 november, höstens premiär som jag sett fram emot mest! Jag älskar matprogram!

Med tvń ingår reklamen, ett forum där jag hittat mycket bra musik de senaste åren. Ett bra exempel på det är Simone White, och "The Beep beep song. Och Apoliva-reklamen! Här är den senaste reklamen som jag stannar upp när jag hör, Sony Ericssons nya. Musiken är ljuvlig :)


xxx - luutra

Inga kommentarer: