25 feb. 2010

Bokrea & Bus på hotell av det finare slaget


Ute faller snöflingor stora som isflak. Torsdagförmiddag skriver vi och konstaterar att livet hade varit lite enklare med lite mindre snö och lite jobbigare med lite mindre kärlek.

Idag är det sluttampen för historia C. Inget mer att säga om den saken. Robin är sjuk och hemma från jobbet idag, ser väl ut som om det blir samma sak imorgon. Inte bra att spitta pensionärer såhär års.
Imorse kunde jag inte hålla fingrarna i styr och knappade in mig på adlibris.se, bokrean har startat! Trots att det är skralt i kassan så beställde jag lite böcker, det är ju rea för bövulen!
Det blev "Zander & tiden" (en bok om en katt som snart skall dö, hans tankar och reflektioner om hur människor och djur uppfattar död och åldrande), "Herre se och förskona Ryssland" (en bok om den ryska revolutionen och Nikolaj II), samt några kokböcker till vrakpris, däribland "Leilas middagstips" och en bok om GI-mat (robin's val). Så nu ser jag fram emot att paketet skall komma, jag älskar nya böcker! Känslan, doften... Allt!

Nu blir det lite kaffe och studier. Senare kommer kanske Amanda, hon skulle låna en klänning att ha på någon 25-årstillställning. xxx, luutra
Bilden är från Hotell Astoria, St Petersburg ("Toalettbus under påverkan av vin", hade verket kunnat heta om det var signerat någon stor och viktig.)

Inga kommentarer: