17 feb. 2010

onsdag morgon

Det har hänt något med min dator och det stör mig. Jag vet inte vad det är med den men den har blivit jätteseg när den skall öppna nya fönster och mappar. Robin har lovat mig att sätta ihop en ny till mig men som vanligt går saker vääääldigt långsamt ibland.
Vaknade nyss och kanske inte riktigt på rätt sida. Jag har bytt i sängen men inte fått i mig någon frukost, ingen dusch och planerar att sätta mig med arbetet med en gång. Egentligen borde jag ta mig till biblioteket och långa lite böcker, vi får se senare. Komma i gång först.
Imorgon och på fredag jobbar jag långa dagar på B3, blir lite avkoppling från plugget så det gäller att ligga i idag. Robin jobbar hela helgen så vi tänkte passa på att göra lite god mat och lyxa till det på fredag. Jag tog den maten vi skull ha men la till en liten förrätt och en dessert.

förrätt - frasig krabbkaka på surdegsbaugette med creme fraiché och stenbitsrom
varmrätt - helstekt kyckling på franskt vis med goda tillbehör
dessert - kardemummafondant med vaniljkesella & hallon


Blir nog gott och lite fredags-lyxigt. Fick ett sms förrut där det stod att mina beställda bröllopsunderkläder hade kommit till Tempo Billdal (vart sjutton det nu ligger) och att de skall hämtas ut. Spännande, jag hoppas verkligen det passar. Var lite osäker på storleken, men det finns ju returer ;) Min brudslöja har inte dykt upp den, jag längtar efter att få prova frisyrer! Hoppas den kommer snart!

mangosmoothie - kokt ägg - skriva så fingrarna glöder

Inga kommentarer: