11 feb. 2010

Okej då da..

Har repat mig lite, sakta men säkert. Det löser sig (det gör det alltid).

Solen skiner och jag vill gå ut, men Robin skall snart till jobbet och sitter och leker med något nytt spel han har laddat ner.
Det finns faktiskt både för och nackdelar med att ha en geek till pojkvän. Fördelarna är att han 1) Alltid har massa film och musik på datorn 2) Hjälper mig och ser till att våra datorer funkar som de skall 3) Kan photoshop och där med är den som skall fixa min nya header, så fort jag bestämt mig hur den skall se ut.
Förrutom dom sakerna så finns det bara nackdelar, som nu när han inte vill gå ut för att han tycker att det är roligare att leka med datorn än med mig. Men annars så.

Jag har jobbat en del och har en del jobb framför mig. Det skall bli skönt när Robin nu börjar tjäna pengar igen, kanske kan jag då ha lite mindre dåligt samvete för att jag inte jobbar tillräckligt. Så är det. Är jag på jobbet så har jag dåligt samvete för att jag inte pluggar och pluggar jag så har jag dåligt samvete för att jag inte är på jobbet och tjänar pengar. Haha, människan blir aldrig nöjd.

Igår lagade jag och Robin en übergod indisk kikärtsgryta, som vi serverade med yoghurt och med naanbröd. Vi åt tills vi sprack och la oss sedan på soffan och kollade på film. Just nu känns det mest som om vi springer om varandra, att båda har oregelbundna jobb innebär mest att man ses i dörren, om än då. Men det är lite nytt för mig och Robin som nu är vana vid att gå och nöta på varandra hela dagarna, att vi inte är tillsammans hela tiden. Lite sjukt, jag vet, men man vänjer sig vid det med. :)

Idag skall jag plugga, och kanske åka in till Kungsbacka för att låna böcker för mitt nya fördjupningsarbete. Plugg och jobb, om vart annat. Ikväll blir det arabiska bönbiffar med sallad på majs, matvete, keso och avokado.

Kan tillägga att vårkänslorna börjar trycka på lite nu, trots att det är 8 minus ute och mitt i februari. Men nu vill jag ha kavaj, jeansshorts och gladiatorsandaler, inte sitta här hemma med raggsockar och långkalsonger! Ge mig lite vår och latte på uteserveringar!

Puss

Inga kommentarer: