14 feb. 2010

Mys-söndag med smal-mat

Söndag och inget direkt viktigt har gjorts. Jag och Robin var hemma hos mamma och bar upp en byrå av det tyngre slaget upp på övervåningen, drack lite kaffe och pratade bröllopsresa. Inatt hade jag min först mardröm om bröllopet - jag kan ju säga att jag var väldigt lättad när jag vaknade... Ush.
Sedan åkte vi hem, lagade lite mat och jag har pluggat lite. Är ledig i tre dagar nu så då skall jag lägga all tyngd på skolan och verkligen komma i gång med mitt arbete. Allt förarbete är gjort, skönt!

Idag lagade jag bönbiffar med en stor sallad, vitlöksyoghurt och matvete med keso och oliver. Nyttigare än såhär bli det inte.

Bönbiffar med matvetesallad och grönt
2 personer

bönbiffar
soyabönor, 1 burk
kikärtor, 1 burk
1 ägg
ströbröd
vitlök
persilja
harissa (nordafrikansk chili)
lite senap
salt och peppar

matvete
kokt matvete
keso
fint hackade oliver
persilja

sallad
avokado
majs
blandad grönsallad
fint hacka rödlök, tomat och gurka

Inga kommentarer: