2 feb. 2010

Jag vill fiiiika....!


Verkligen, på riktigt. Jag vill köpa massa latte, bullar, mackor med skagenröra, browines, cheesecake, te på kanna, kokosbollar, köttbulle-ochrödbetssallad-smörgås och varm choklad. Jag vill fiiiika...

När jag och Sophia var i Ryssland upptäckte vi snabbt att man inte hänger på barer i det landet. Det finns inget mellanting mellan café och nattklubb - ironiskt sett. Och eftersom vi var för rädda (rysk maffia, droger och kidnappningar) så gick vi inte på nattklubbar utan på café istället. Dessutom såg man inte att det var en nattklubb utanför, och om man inte ville gå och slita i varje dörr i hela stan så fick man nöja sig med cafeér. Jag och Sophia hittade världens mysigaste tvärs över gatan från vårt hostel, och där bosatte vi oss. Eftersom allt var så billigt så kunde vi oss utan svårigheter prova oss i genom hela menyn, ett par gånger om.

Vi åt sandwish, blinis, drack öl, åt cheesecake, beställde kanna på kanna té, drack "ÅHAKA-choklad" och provade på världens enda Irish Coffé gjord på vodka och pulverkaffe. Man fick röka smala ryss-cigaretter och njuta av värmen. MJAUO!

Inga kommentarer: