30 juli 2009

Sista natten...

Godmorgon :) Sista natten som gräsänka är nu avklarad. 2 långa månader har gått och jag ser i spegeln hur visdomsrynkorna börjar framträda runt ögonen. (Förmodligen egentligen ångestrynkor)
Robin kommer hem i eftermiddag, men planerna på en romantisk supé för två har jag lagt på hyllan. Trött och har inte haft möjlighet att åka och handla. Jag en en bit lax i frysen som jag skall lägga fram nu när jag åker till jobbet. Karln kan laga sin egen mat, det skulle vara en skön omväxling för honom som fått maten serverad nu i två månader.

Igår var Alexandra här och vi mös. Det verkar inte som jag gör något annat nu för tiden, antingen själv eller med andra. Tända ljus och ligga under täcker när vinden viner där ute... Yes!




I alla fall lagade jag mat. Det blev ingefäralax med bulgursallad med massa gott i. Jag lägger upp receptet ikväll. Efter det blev det färdigköpt semifreddo, mycket gott med en kopp kaffe till. Lite glas och till allt detta Mys-Ernst och "Halv 8 hos mig". Det var en toppenkväll igår i alla fall.

Nu skall jag dra mig till jobbet. Tänker hela tiden att jag är ledig i helgen, men jag jobbar ju natten :) Men det bekommer mig inte så mycket. Är mest glad för att Robin kommer hem :)

xxx - luutra

Inga kommentarer: