6 mars 2010

Hemma en snabbis

Godmorgon godmiddag godkväll.

Hemma en sväng för att diska, äta, släppa ut Skrik&Panik och framför allt - vila. Jobar delad tur idag på B3 och bestämde mig för att åka hem en sväng, välbehövligt. Passade på att fixa lite här hemma och att laga mat till mig själv (och hungrig Robin, om han vill ha ikväll), det blev en god sallad med italienska förtecken med matvete som bas.

Matvetesallad m. rostbiff för hungriga människor med kort om tid
2 port

ett ordentligt knippe färsk spenat
ca 2 dl soltorkade tomater, i bitar
2 avokado
3 dl matvete kokt i grönskas- eller hönsbuljong
1 paket rostbiff
lite riven vitlök
1/2 liten rödlök

Hacka grönsaker, koka matvete och låt svalna. Skiva rostbiffen och blanda.

Blev trött som sjutton nu när jag kom hem så nu tänkte jag krypa ner en stund och sova. Upp om två timmar, skall cykla till jobbet i det härliga vädret. Ledig imorgon, så ikväll när jag kommer hem tänkte jag tända lite ljus, ta ett glas vin och vänta på min käraste.

Ha en fin dag, alla ni lediga! (och ni andra också) Luutra

Inga kommentarer: