25 mars 2010

Wedding nightmares

Ooooh ack sköna LUGNA dag. Vaknade 7, pigg som en lärka. Det är underbart nu när det är ljust på moronarna och man kan vakna av sig själv av att ljuset tränger in genom gardinerna. känner mig inte alls lika trött som för en månad sedan, de senaste veckorna har jag varje dag vaknat innan klockan 8. Underbart skönt att kunna känna sig pigg och utvilad tidigt på morgonen, dagen blir så mycket längre då.

Har druckit té, morgonmys med Curry, gått igenom bloggar, mail, facebook och allt det där andra döväsentliga ;) Nu är det bara en dag kvar till löning, det skall bli spännande att se vad Robin får ut för lön. Vi har en hel del lite större grejer som skall betalas den här månaden och vi vill inte få några tråkiga överraskningar... :)

Idag vart vi lovade sol, vårväder och 10 grader varm. Icke sa nicke, jag var ute och det blåste snålblåst kring knutarna och någon sol såg jag inte till. Hoppas det rättar till sig under dagen, i eftermiddag kommer pappa och vi skall sätta in de där kattluckorna. Hade varit bra med lite "utomhusväder" då.
Förrutom snickerier så blir det plugg idag, jag ligger bra till men tänkte ändå ta mig i kragen och få gjort en del.

Drömde en mardröm om bröllopet inatt igen. Vigseln var som vanligt i kyrkan och festen skulle av någon anledning hållas hemma i mammas och pappas kök. Jag var stressad och orolig för att missa vigseln, och sedan hemma hos mamma och pappa så fick jag fråga om jag verkligen hade varit med på vigseln för jag hade inget minne av det. Jo då, det hade jag varit. Hade jag svarat rätt, hade jag sagt "JA"? Jo, det hade jag. Jag var lite snopen, för jag hade inget minne av vigseln what so ever. Jag gick upp på mitt gamla rum och skulle göra mig i ordning för festen och satte mig på golvet. Skulle jag locka håret? Hade ju varit kul att vara lite fin så sin bröllopsfest, tänkte jag. Brudklänningen hängde oanvänd på en galge i rummet, jag hade tydligen missat att ha på mig den under vigseln.

I snitt tror jag att jag har en eller två mardrömmar om bröllopet i veckan :) Ofta rör det sig om att jag inte hinner och att jag inte har fixat något till bröllopet. Ett vanligt återkommande tema brukar vara att jag strosar omkring och inte gör någonting, och kommer sedan på att jag skall gifta mig om ett par timmar. Jag har hittills spenderat 2 nätter på Kungsmässa, omkringspringandes efter brudbukett och brudklänning...

Inga kommentarer: