3 mars 2010

I mat-skapar-tagen

Nu har jag hållt på med skolan hela förmiddagen och behöver en välförtjänt pause innan jag smiter till jobbet. Eftersom matlagning är terapi för mig så väljer jag att hänge mig till matlagningens ädla konst. Wonderbaum.
Hade tinad lammfärs så du blir det turkiskt/svenskt-cross over så det står härliga till! Skall bli mycket intressant och se om den här kombinationen fungerar!

Turkiska lammfärsspett med rostade rödbetor, äpplen och morötter serverat med citroncreme
2-4 port (beroende på magsäckens storlek)

200 gram lammfärs
1 ägg
1/2 gul lök
salt
svartpeppar
chilipulver
spiskummin
koriander
muskot
paprikapulver

2 stora morötter
1 stor rödbeta
1 fint äpple
olivolja
salt

serveras med citroncreme (turkisk yoghurt och citronskal) och en sallad på färsk spenat, crema di balsamico och rostade solrosfrön.

Inga kommentarer: