29 mars 2010

Jag har vaknat och foten har somnat

Gaah. Sprit i fötterna - kallade jag det som liten. Jag hade fått för mig att all sprit var kolsyrad (förmodligen insprirerad av mammas Gin&Tonic) och visst känns det lite så? Som om någon har hällt kolsyra i underbenen? Till Robin säger jag aldrig att min fot har somnat, för då kittlar han mig så jag tvingas springa på foten som somnat. Då skrattar jag och gåter samtidigt, haltar och gapar som en galen ko.

Foten har nu vaknat men inte jag. Sov dåligt efter nattens arbete och vaknade redan klockan halv 11, katten snarkade. Kan man operara bort halsmandlarna på en katt? Måste man väl få. Curry snarkar som 10 stora karlar.

Jag skall göra överraskning idag. Bara för att jag älskar dig så mycket.


På taket sitter katten och kisar genom dimmar
den blöta mossan sipprar in mellan trampdynorna
diset ligger tugnt kring taket; "När kommer du?"
När kommer du kära vår?


Cherrylanes Luutra

Inga kommentarer: