17 mars 2010

Solen gick i moln och KLM är utsugare

Dagen som började så bra. Strålande sol och jag började planera för stärkande promenader efter dagens plugg. Nu är allt grått igen och det blir nog soffan istället. Robin är på jobbet hela dagen och idag skall jag bli färdig med min tredje inlämning tänkte jag, så att jag kan fixa inl 4 redan imorgon och på fredag. Måste ligga före ju! Nästa vecka blir det värdering av kursen och slutprov. Haha, jag har verkligen INGEN aning om hur det kommer gå, detta har gått så snabbt så det känns som om jag inte lärt mig någonting. Men vi får väl se. Är ju värdelös på det där med prov...

Veckorna springer iväg och snart är det helg igen. Robin jobbar hela helgen och jag 7-21 på söndag så det blir en lugn helg. Eller ja, det blir inte skojsigheter i alla fall. Det känns som om det var igår vi bokade resan till Kanada och nu sitter vi här, 2 och en halv vecka innan vi skall åka. Det verkar som om vi inte kommer kunna ta med oss skidutrustning utan blir tvugna att hyra där, att ta med skulle kosta 200 dollar per person, vettlöst dyrt. Blev tydligen billigare att hyra. Och vi som räknat ut motsatsen :) Där ser man. Samtidigt känns det kanske lite skönt att bara behöva satsa på en väska var, packar man lätt så kanske det till och med finns plats för lite forever 21-shopping i Calgary, underbart! Gud vad jag längtar, men det är fortfarande massa saker kvar att göra så det är väl bara bra att det är lite tid kvar. Måste fixa med pass och Internationellt körkort till Robin, kolla över garderoben, växla pengar osv. Tar sin lilla tid det med.

Min dag här hemma kommer fyllas med plugg, matlagning och lite städ. Inte alls spännande, med andra ord. Ha det fint, allihopa. Luutra

Inga kommentarer: