22 nov. 2010

Compromise.

Nu har jag fått duschatm städat och plockat med tvätten. På med ylletröjan, stickade strumpor och tofflor. Märkligt nog så matchar jag den annars så värmande outfiten med hotpants. ^^ Men jag är inte typen som fryser om benen, mest om fötterna.

Middagen är på g. I formen ligger sina svartrötter och palsternackor och gottar sig i olja, smör, salt och nymald svartpeppar. Biffarna består av blandfärs, dijonsenap, ägg, lök och salt och peppar. Höjdpunkten på måltiden är HELT klart såsen. Grekiska förtecken - yoghurt, olivolja, mosad fetaost av bästa kvalitet. Det hela rundas av med lite olja och salt. Himmelriket är nära! Slänger in fullstädnigt recept och bild senare.

Ikväll skall jag sitta och pyssla lite med mitt upplägg inför plugget till tentan. Får jag tid över så skall jag framkalla kort, och klockan 9 är det Propety Ladder. En perfekt måndagskväll, med andra ord.

Imorgon skall jag upp ganska tidigt, planerar att sätta mig och åka in till stan för att plugga på café. Bättre fokus på det sättet. Syster möter upp senare och går till UB för att låna litt. Först, kaffe. Imorgon skall vi prova ett café som heter Santo Domingo, ligger i samma lokaler som Dirty Records. Har hört att kaffet skall vara underbart!




ps) Notera att jag inte är halv för en gångs skull. Lite lustigt, de flesta brukar tycka att de har en bättre sida eller kanske vill fotas i profil eller framifrån. Jag tycker av någon konstig anledning att jag är snyggast halv.

Inga kommentarer: