15 nov. 2010

Än en gång.

Nu skall det få göra lite ont.

Detta är den sista bilden tagen på Curry. Det var sommar och jättevarmt, och katterna låg ute och solade i gräset. Jag drack kaffe och höll på med bröllopsplanering. Minns att jag gick förbi när jag hämtat posten och blev glad för att mobilen låg i fickan. Självklart har de inte samma pose som när jag såg dem, de har alltid haft en tendens att byta så fort man halar fram en kamera. Så även denna gång.
Men den är speciella ändå, för det är min sista bild på Curry.


Nu skall det göra ännu mer ont.

Sista gången jag och Robin såg Curry var i bilen, på väg hemmifrån. Han satt i vägkanten vid det gamla stationshuset och kisade mot solen. Robin blev lite till sig, "Titta, Curry!". Så långt han har gått! (Egentligen bara 200 meter, men som husse blir man stolt ändå när man inser att katten egentligen är en liten tiger som är ute och vandrar i reviret)
Vi saktade in och passerade. Jag minns att jag tyckte att han var dum som satt där i vägkanten, så nära alla bilar som passerar.
Det var sista gången vi såg honom.

Inga kommentarer: