24 nov. 2010

Hej mitt vinterland.

Oj, sovmorgon! Drös i säng igår vid 10-tiden och somnade med en gång, och slog inte upp ögonen förren vid halv tio nu idag. Länge sedan det var sovmorgon och jag behövde sova ut. Så nu är jag pigg som en lärka! (am I?)

Onsdag och dagen ser måttligt rolig ut. 50 sidor konsumtionsläsning och 30 sidor blandad kompott. Med anteckningar! Men jag kunde haft det värre. Snön vräker ner där ute och jag har tillåtelse att sitta inne och gosa hela dagen.

Vintern kom snabbt iår - och me like! På söndag är det första advent och då jäklar skall vi pyssla här hemma. Adventsstakarna skall upp, lite julig mat skall köpas (julig, inte julmat) och vi skall dricka glögg och köpa julblommor. Idag kommer boken "Adventsmat" med Expressen, så jag skall köpa och lusläsa och se om jag får någon inspiration inför söndagen.

Nässpray och iPhone-sladd! Bye bye!






Bild) Min för tillfället vintriga utsikt från kontoret.

Inga kommentarer: