24 nov. 2010

Ethels, Linnégatan. (Recension)

(Jag är fortfarande i smärre chocktillstånd, men jag försöker repa mig.)

Igår var jag och pluggade på Ethels för första gången. Blandade känslor. På morgonen åt jag en äppelpaj (hade precis ätit frukost), den mest överdådiga jag ätit. Halva äpplen, annanas och varm vaniljsås. Ändå åt jag bara hälften.
Senare på eftermiddagen åt jag lunch, tortellini med ratatouille och världens godaste surdegsbröd med russin i. Ethels verkar egentligen vara kända för sin frukost som serveras på trevåningsfat. Bröd, grönt, chark, frukt och marmedalder tillsammans med yoghurt i glas, honung, bär, müsli, latte och färskpressad apelsinjuice. Kom hungrig, antar jag.

Inredningen var shabby chick, fast rosa och brun. Jag antar att latte-mammorna hänger här på helgen. Servicen var sådär, de glömde min mat med jag blev erbjuden att välja vad jag ville ur kakdisken istället för ledsna miner när jag fick vänta i 30 min på lite tortellini. Praktikanten spillde ut lite av mitt vatten på mitt bord, sa knappt förlåt och hjälpte mig vaken att torka upp eller hämta nya servetter. Men, men.
Mysigt, men inte världens bästa pluggcafé. Kommer nog tillbaks och äter frulle, någon gång.



Inga kommentarer: