14 nov. 2010

Leva söndagar.

Är inte söndagsmornar det allra bästa? Att få ligga i sängen, ströglo på TV, dricka te´för att sedan masa sig upp och äta frukost. En riktigt onyttig sådan! Mackor med marmelad och ost, starkt kaffe. Macka med leverpastej och smörgåsgurka för att avsluta det hela med överblivna bananpannkakor.

Här hemma är klockan kvart över 12 och jag traskar fortfarande omkring i raggsockor och pyjamas. Jag tänker knappast byta om till något annat idag heller. Se det som om att jag redan är redo för att inta sängen!
Förrutom att läsa idag tänkte jag mest släntra omkring och inte göra någonting. Jag har redan dummsugit lite och plockat med tvätten, så jag anser att min insats är klar för idag.
Ikväll blir det asiatiskt, jag skall göra en grönsaks och kycklingwok med kokosmjölk och grön curry. Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer: